ייפוי כוח נוטריוני

     
 

כל מה שצריך לדעת על ייפוי כוח נוטריוני

המונח ייפוי כוח נוטריוני, פרושו, מתן הרשאה למיופה הכוח לבצע הליך או פעולה משפטית בשם מיופה הכוח כלפי הצד השלישי . בהרבה מקרים, מיופה הכוח הוא אף עורך הדין אשר הלקוח מייפה את כוחו לבצע בשמו פעולות משפטיות שונות. ישנם שני סוגים של ייפוי כוח נוטריוני, הראשון הינו ייפוי כוח כללי והשיני, ייפוי כוח לביצוע עסקאות בתחום המקרקעין. על מנת שתמצאו את  כל מה שצריך לדעת על ייפוי כוח נוטריוני, תוכלו למצוא חומרים שונים באמצעות אתרים משפטיים באינטרנטוכן  להתעניין אצל עורך הדין שלכם שאפילו ימליץ לכם על נוטריון מטעמו, במידה ותצטרכו ייפוי כוח נוטריוני. בדרך כלל אימות חתימות יוכל להתבצע באמצעות נוטריון  בת"א אשר בחתימתו יאמת את זיהוי החתימות של בעלי עסקת המקרקעין או לגבי מסמכים אחרים המחייבים באימותיי חתימה.

מהו ייפוי כוח כללי וכיצד הוא בהקשר עם נוטריון?

כאשר אדם מסוים, מבקש ייפוי כוח כללי, שהוא בעצם ייפוי כוח נוטריוני, הוא ייערך אצל נוטריון או שחתימותיו אומתו, באמצעות נוטריון. בדרך כלל, חתימות כאלה, מיועדות לבצע פעולות בנכסים, כמו רישום במקרקעין וכיוצא בזה. מדובר בעצם, על פעולות משפטיות שיש להן ערך כלכלי רב ולכן, על פי החוק, מסמכים כאלה, ייתמו בנוכחות וע"י נוטריון. מי שיצטרך ייפוי כוח של נוטריון, יחפש כל מה שצריך לדעת על ייפוי כוח נוטריוני, על מנת שיידע במה מדובר כמו כיצד זה מתבצע, לשם מה זה?, כמה זה עולה ועוד.

מה יוודא הנוטריון לפני שיחתום על ייפוי כוח?

עוד דברים חשובים לגבי כל מה שצריך לדעת על ייפוי כוח נוטריוני       שיש לדעת כמו למשל, הנוטריון תמיד יוודא כי מיופה הכוח הינו כשיר מהבחינה המשפטית, שהוא מבין את מהות הפעולה ומייפה את כוחו של מיופה הכוח מרצונו החופשי בלבד. כאשר מדובר על כשירות משפטית, הכוונה היא אם בריאותו של מיפה הכוח היא כשירה, האם הוא אינו סובל משכחה מפאת גילו או מחלתו ושהוא בוודאות מבין מה ההשלכות המשפטיות של ייפוי כוח נוטריוני.גם אם אתם צריכים לקחת מישהו מבוגר לבצע ייפוי כוח נוטריוני כמו ההורים למשל, חשוב לוודא את כל מה שצריך לדעת על ייפוי כוח נוטריוניכך שאתם ואותם אנשים כמו הוריכם, יבינו היטב במה המדובר.